/home/sepantabargh/public_html/wp-content/themes/tirdad/header.php on line 22
" type="image/x-icon" />شرکت سپنتا برق آرادآسانسور مسکونی و انواع آن | شرکت سپنتا برق آراد

Warning: Undefined variable $sidebar in /home/sepantabargh/public_html/wp-content/themes/tirdad/single.php on line 4

Warning: Undefined variable $layout in /home/sepantabargh/public_html/wp-content/themes/tirdad/single.php on line 5
انواع آسانسور مسکونی

آسانسور مسکونی و انواع آن

آسانسور مسکونی و انواع آن

انواع آسانسور مسکونی

آسانسورها سکوهای مکانیکی هستند که برای انتقال افراد و کالاها بین دو یا چند طبقه به صورت عمودی در یک شفت اختصاصی طراحی شده اند که طبقات مختلف یک ساختمان را به هم متصل می کند. آنها بخش مهمی از ساختمان های مسکونی و تجاری هستند. واحد حمل بار، شامل پلت فرم نگهدارنده و چارچوب هدایت شونده، که ماشین هدایت شونده نامیده می شود آسانسور مسکونی معمولاً در ساختمان های بیش از چهار طبقه استفاده می شود.

انواع آسانسورهای مسکونی 

آسانسورها را می توان بر اساس کاربرد و مکانیسم کار به انواع مختلفی طبقه بندی کرد.

بر اساس تابع

  1. آسانسورهای مسافری: آسانسورهایی هستند که در آپارتمان ها، اقامتگاه ها، هتل ها و غیره برای جابجایی مسافران ارائه می شوند.
  2. آسانسورهای خدماتی: آسانسورهایی هستند که برای حمل کالا به همراه افراد استفاده می شوند.
  3. آسانسورهای کالا: این آسانسورها عمدتاً برای حمل و نقل کالا به همراه متصدیان آسانسور و افرادی برای کمک به بارگیری و تخلیه کالا استفاده می شوند.

بر اساس مکانیسم کار

 

1. آسانسور کششی

آسانسورهای مسکونی کششی با استفاده از طناب هایی که از روی یک چرخ متصل به موتور الکتریکی عبور می کنند، بلند می شوند. هنگامی که موتور الکتریکی روشن می شود، چرخ به حرکت در می آید. این کار طناب را می کشد و کابین آسانسور را تا سطوح مورد نیاز بالا می برد.

چرخ این چیدمان معمولاً در اتاقکی در بالاترین طبقه قرار می گیرد، که  وزنه‌ای اضافه می‌شود تا با کاهش وزن آسانسور و سرنشینان، موجب افزایش کارآمدی آن میشود، به این ترتیب سرعت چرخ و هماهنگی طناب حاصل می شود. آسانسورهای کششی برای سطوح طبقات تا 2000 فوت استفاده می شود.

آسانسورهای کششی دو نوع هستند:

  1. آسانسور کششی چرخ دنده ای: در این نوع، چرخ با داشتن یک جعبه دنده متصل به موتور به حرکت در می آید. سرعت حرکت این آسانسورها تا 500 فوت در دقیقه می رسد. حداکثر مسافت سفر ارائه شده توسط بالابرهای کششی دنده ای 250 فوت است.
  2. آسانسور کششی بدون دنده: در این نوع چرخ به طور مستقیم به موتور متصل می شود،سرعت آن تا 2000 فوت در دقیقه و حداکثر مسافت سفر در حدود 2000 فوت است که درنهایت بهترین انتخاب برای ساختمان های بلند است.

آسانسور کششی

 
2. آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک از یک پیستون در پایین آسانسور برای فشار دادن آن به سطوح مختلف استفاده می کنند. یک موتور الکتریکی روغن یا هر سیال هیدرولیکی را مجبور می کند تا پیستون را به حرکت درآورد. این نوع بالابر در مقایسه با آسانسورهای کششی مکانیسم کندتری دارد.

آسانسورهای هیدرولیک برای کاربردهای کم ارتفاع (2-8 طبقه) استفاده می شود ، که می تواند با حداکثر سرعت 200 فوت در دقیقه حرکت کند.

آسانسورهای هیدرولیک می توانند:

  1. آسانسورهای هیدرولیک معمولی: دارای یک شیار هستند که تا زیر کف چاله آسانسور امتداد می یابد. با پایین آمدن آسانسور، گودال از پیستون جمع کننده پشتیبانی می کند. مسافت تقریبی که می تواند طی کند 60 فوت است.
  2. آسانسورهای هیدرولیک بدون سوراخ: این نوع آسانسورها مشابه آسانسورهای هیدرولیک معمولی هستند، با این تفاوت که نیازی به شیار یا سوراخ در زیر گودال ندارند. آرایش پیستون تلسکوپی تا 50 فوت مسافت سفر را امکان پذیر می کند، در حالی که پیستون غیر تلسکوپی حدود 20 فوت اجازه می دهد.
  3. آسانسورهای هیدرولیک طناب دار: این آسانسورها از طناب و پیستون برای حرکت کابین آسانسور استفاده می کنند. حداکثر مسافتی که می تواند طی کند 60 فوت است.

آسانسور هیدرولیکی

 
3. آسانسورهای بدون اتاق ماشین (MRL)

آسانسورهای MRL می توانند آسانسورهای کششی یا هیدرولیکی باشند که به ماشین آلات اختصاصی بالای شفت بالا نیاز ندارند. در اینجا، دستگاه در فضای override قرار می گیرد. برای هرگونه نگهداری و تعمیرات، واحد از بالای کابین آسانسور قابل دسترسی است. 

 
4. آسانسور خانگی خلاء (هوا)

آسانسورهای مسکونی خلاء از هیچ کابل یا سیستم قرقره ای برای کار استفاده نمی کنند. در عوض، این آسانسور یک لوله به صورت خلاء مهر و موم شده است که با کنترل فشار هوا کار می کند. اینها بیشتر برای کاربردهای مسکونی برای مدل های تک تا سه سرنشین (مدل های قابل دسترسی با صندلی چرخدار) استفاده می شوند.

آسانسور خلاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *