سانترال پاناسونیک

سیستم‌های مرکز تماس (سانترال)

سیستم‌های مرکز تماس (سانترال)

سانترال پاناسونیک

سانترال چیست؟

PBX مخفف سه واژه‌ی Private Branch Exchange است یک شبکه تلفن خصوصی است که معمولا درشرکت ها و سازمان ها استفاده می شود. عملکرد اصلی این سیستم به این صورت است که به کارمندان اجازه می دهد تا به صورت داخلی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همچنین تماس های تلفنی خارجی برقرار و دریافت کنند.

علاوه بر این، تلفن سانترال  (PBX) پخش رکود تماس های ضبط شده را نیزدر سیستم خود امکان پذیر میکند.نسخه های اصلی تلفن سانترال یا (PBX) از سیم های مسی و فناوری آنالوگ استفاده می کردند که دارای محدودیت هایی بود. در حال حاضر، بسیاری از PBX ها از VoIP (VoIP) استفاده می کنند که انعطاف پذیری بیشتری دارند.

یکی از مزایای VoIP این است که در حال حاضر سازمان‌ها می‌توانند تلفن سانترال خود را در فضای ابری میزبانی کنند که می تواند یک مدل مقرون به صرفه برای بسیاری از مشاغل باشد.تلفن سانترال  (PBX) برای اکثر مشاغل کافی است، اما مراکز تماس به چیزی قوی تر مانند  سیستم های توزیع خودکار تماس  (ACD)  automatic call distributionنیازدارند.

سیستم‌های ACD عملکردی شبیه به سانترال وحتی فراتر از آن دارند. به عنوان مثال، امکان تماس کاربران از چندین خط تلفن را فراهم میکنند.به علاوه، بسیاری از سیستم‌های ACD امروزی می‌توانند نه تنها تماس‌ها، بلکه مخاطبین کانال‌های دیجیتالی مانند چت را نیز هدایت کنند، که با توجه به انتظارات مشتریان چندین ‌کاناله بسیاراهمیت دارد.

چند دهه پیش تقریباً همه امور به شکل سنتی انجام میگرفت اما امروزه بسیاری از کسب و کارها با کمک گرفتن از  نرم افزار برای ارتباطات خود استفاده می کنند. اساساً سانترال تلفن کوچکی وساده ای بودند  که بصورت کاملا آنالوگ تماس های  ورودی وخروجی را هدایت میکردند.

امروزه راه حل های PBX دستخوش یک انقلاب کوچک شده اند، احتمالا با عباراتی چون « سانترال ابری» یا «سانترال مجازی» مواجه شده اید که مربوط به  سیستم‌های سانترال هستند و  توانایی استفاده از اینترنت برای برقراری تماس را دارند که این فناوری VoIP (Voice over Internet Protocol) نامیده می شود.
سیستم‌های سانترال پایه که از فناوری VoIP استفاده می‌کنند، همچنان از سخت‌افزار استفاده می‌کنند، اما گاهی اوقات خارج از سایت نگهداری می‌شود که به آن PBX میزبان می‌گویند.
در ادامه به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت، اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تفاوت اصلی بین سیستم‌های تلفن VoIP و PBX سنتی این است که با VoIP، نیازی به تجهیزات فیزیکی وجود ندارد و به طور کلی بسیار ارزان‌ترو انعطاف پذیرتر است.

انواع سیستم های تلفن PBX

چهار نوع سیستم سانترال وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاصی دارند. اما به طور کلی، هر سیستم تلفنی که بر اساس فناوری PBX ساخته شده باشد، در مقایسه با پلتفرم‌های VoIP و UCAAS انعطاف‌پذیری کمتری  دارند.

سانترال سنتی

سانترال سنتی یک سرویس تلفنی بسیار ابتدایی و فیزیکی میباشد، که امکان تماس های ورودی و خروجی و همچنین تماس های بین کارکنان را فراهم می کند.مدیران وصاحبان  کسب و کار باید هزینه های گزافی را برای تجهیزات وسخت افزارجدید و همچنین کارشناسان تلفن بپردازند تا به  همه ی امکانات مدنظرخود برسند.
شما قطعا به یک اتاق تخصصی در دفتر خود نیاز دارید تا همه وسایل را در خود جای دهد، و اگر نیاز به گسترش آن داشتید، به معنای متوقف کردن کسب و کارتان، جذب کارشناسان و انتقال همه چیز به اتاق بزرگتر است ،به همین دلیل PBX سنتی  محبوب  دنیای تجارت محسوب نمیشود.

IP PBX

سیستم‌های سانترال IP (پروتکل اینترنت) با اتصال شماره‌های تلفن از طریق اینترنت به کسب‌وکارها انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهند، به طور بالقوه به کارمندان امکان شماره‌گیری از راه دور و همچنین ارائه ویژگی‌های اضافی مانند پیام‌رسانی و تماس‌های ویدئو را می‌دهند.
سیستم های IP PBX از فرآیندی به نام SIP TRUNKING (پروتکل شروع جلسه) استفاده می کنند SIP یک لایه کاربردی است که به شما امکان برقراری سرویس تلفنی را از طریق شبکه اداری و اتصال به اینترنت فراهم میکند.
IP PBX اگرچه در مقایسه با سانترال سنتی انعطاف‌پذیری کمتری دارد ، اما هنوز به مقدار قابل توجهی هزینه‌های اولیه و نگهداری برای مدیریت تلفن‌های IP نیازاست.جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت میتوانید با همکاران ما در شرکت سپنتا برق آراد در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *